Bun venit pe site-ul Primariei Spermezeu - Judetul Bistrița Năsăud

Atributii Viceprimar

ANEXA 1

la Dispoziţia Primarului comunei Spermezeu nr.285 din 06.11.2024

 

Atribuţiile primarului comunei Spermezeu delegate viceprimarului comunei Spermezeu

 

Art. 155 alin. (3), lit.c) -prezintă, la solicitarea consiliului local, rapoarte şi informări;

Art.155 alin. (5), lit.c) – ia măsuri pentru organizarea executării şi executarea în concret a activităților din domeniile prevăzute la art. 129 alin. (7) şi alin. (8) lit. a) respectiv:

  1. a) educaţia;

b)serviciile sociale pentru protecţia copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei şi a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie sociială;

c)sănătatea;

d)cultura;

e)tineretul;

  1. i) sportul;
  2. g) ordinea publică;
  3. i) protecţia şi refacerea mediului;

-alin. (8) lit. a) spirijină, în condiţiile legii, activitatea cultelor religioase;

Art. 155 alin. (5),. lit. d) – ia măsuri pentru asigurarea inventarierii, evidenţei statistice, inspecţiei şi controlului furnizării serviciilor publice de interes local prevăzute la art. 129 alin. (6) ș.i alin (7), precum şi a bunurilor din patrimoniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale;

Art.155 alin. (5), lit. h) – asigură realizarea lucrărilor şi ia măsurile necesare conformării prevederile angajamentelor asumate în procesul de integrare europeană în domeniul protecţiei mediului şi gospodăririi apelor pentru serviciile furnizate cetăţenilor;

Art.155 alin. (1), lit. e)– alte atributii stabilite de lege, respectiv:

1.- răspunde de activitatea de concesiuni, închirieri de spaţii, terenuri, arendări terenuri agricole, păşuni şi pajişti, aflate în administrarea Consiliului local;

2.- răspunde de administrarea şi întreţinerea, sediului administrativ al Primăriei, consiliului local (primărie), a căminelor culturale din comună, unităţilor de învățământ preuniversitar din cadrul comunei (şcoli şi gădiniţe), bază sportivă, piață, parc şi alte instituţii din cadrul comunei care sunt subordonate Consiliului local.

3.- răspunde de asigurarea, depozitatrea şi distribuirea cu combustibil (lemne de foc pentru iarnă) la sediul administrativ al Primăriei, căminelor culturale din comună, unităţilor de învăţământ preuniversitar din cadrul comunei (şcoli şi gădiniţe), alte instituţii subordonate consiliului local, precum şi aprovizionarea cu furnituri de birou şi alte materiale necesare pentru buna funcţionare a aparatului de specialitate al primarului;

4 – urmăreşte realizarea la timp şi în bune condiţii a reparațiilor capitale, curente, igienizarea clădirilor aflate în proprietate publică şi privată a comunei și/sau  în administrarea consiliului local;

5.- urmăreşte şi controlează ingiena şi salubritatea în cadrul comunei, toaletarea arborilor, rigolelor şi curățirea șanţurilor aferente drumurilor, a drumurilor agricole modernizate, igienizarea şi salubritatea cursurilor de apă, a locurilor şi terenurilor publice din toate satele apărținătoare comunei;

6.—urmăreşte igiena produselor alimentare expuse spre vânzare, către populaţie în magazinele și chioşcurile din cadrul comunei şi înştiinţează de îndată primarul, consiliul local, instituițiile specializate ale statului, cu privire la încălcarea normelor de igiena şi de protecţie a mediului şi a consumatorului;

7.-urmăreste și confirmă prestarea activităţilor în folosul comunității de către cei ce intră sub incidența Ordonanţei Guvernului nr. 55/2002 privind regimul juridic al sancțiunilor prestării unei activități în folosul comunității și închisorii contravenționale, aprobată prin Legea nr. 641/2002 cu modificările si completările ulterioare;

8 -contribuie la luarea deciziilor cu privire la activitatea Comisiei locale de fond funciar, de elaborare a adreselor destinate acestei comisii şi la punerea în aplicare a Senţinţelor judecătorești şi/sau alte activităţi de această natură în calitate de membru al comisiei, conform Ordinului Prefectului judeţului Bistriţa-Năsăud, privind componenţa Comisiei locale de aplicare a Legilor fondului funciar;

9 – coordonează și răspunde de activitatea de realizare a obligației de a efectua acțiuni sau lucrări de interes local de către persoanele apte de muncă potrivit prevederilor Legii nr. 419/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

10 – ia măsuri de prevenire privind securitatea și sănătatea în muncă a angajaților din cadrul aparatului de specialitate al primarului;

11 – ia măsuri de prevenire şi evaluare pagube în cazul combaterii pericolelor provocate de animale sălbatice şi domestice, la culturi agricole, animale sau populaţie, din cadrul comunei;

12 – se ocupă şi răspunde de activitatea desfăşurată în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară, desfăşurat pe raza administrativă a comunei de către prestatori în colaborare cu Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Bistriţa-Năsăud;

13 – acordă audienţe cetăţenilor în probleme a căror rezolvare este de competenţa sa.

14 – răspunde de activitatea de inventariere, organizare, administrare și curățare a păşunilor proprietate publică și privată a comunei;

15 – participă la şedinţele Consiliului Local şi ale comisiilor de specialitate ale acestuia;

16 – propune şi participă împreună cu persoanele desemnate în cadrul Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă al comunei  Spermezeu, la elaborarea şi aplicarea concepţiei de apărare împotriva incendiilor la nivelul comunei;

17 – îndeplineşte atribuţiile specifice în calitate de membru al Comitetului local pentru Situaţii de urgenţă Spermezeu;

18 – îndeplineşte atribuţiile specifice în calitate de şef centru operativ pentru situaţii de urgenţă cu activitate temporară la nivelul comunei Spermezeu;

19 – urmăreşte respectarea Măsurilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;

20 – răspunde de comunicarea către Garda de mediu a tuturor măsurilor ce se impun în urma controalelor în teren;

21 – propune măsuri ce trebuie luate privind protecția mediului înconjurător și supraveghează îndeplinirea acestora;

22 – se preocupă de punerea în valoare în interesul comunității locale, a resurselor naturale de pe raza comunei;

23 – asigură întreținerea și reabilitarea drumurilor publice, prorietate a comunei, instalarea semnelor de circulație, desfășurarea normală a traficului rutier și pietonal, în condițiile legii;

24 – se preocupă de organizarea evidenței lucrărilor de construcții din comună și pune la dispoziția autorităţilor administrației publice județene sau centrale rezultatele acestor evidențe, exercită controlul privind disciplina în autorizarea si executarea lucrărilor de construcții si urmăreste modul de conformare privind măsurile dispuse de Inspectoratul de Stat în Construcții, potrivit dispozițiilor Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată;

25 – ia măsuri pentru controlul colectării selective a deșeurilor menajere, industrial sau de orice fel pentru asigurarea igenizării malurilor cursurilor de apă din comună, precum și decolmatarea și întreținerea lucrărilor de protecție a malurilor acolo unde au fost executate lucrări în acest sens;

26 – pune în aplicare toate planurile de măsuri la îngheț, inundaţii, secetă, participă la toate intervențiile ce apar în situații de urgență;

27 – gestionează situațiile de epizootii care apar pe raza comunei;

28 – conduce autoturismul de serviciu al Primăriei când situația o impune;

29 – în perioada de pandemie verifică în teren împreună cu organele abilitate respectarea măsurilor restrictive impuse prin actele normative, verifică respectarea condițiilor de izolare a persoanelor cărora li s-a impus această măsură;

30 – efectuează recepția lunară a consumului de energie electrică consumată la sediul primiăriei și instituțiile subordonate, răspunde de recepția săptămânală a deșeurilor colectate, pentru a putea întocmi situațiile statistice care se impun;

31 – efectuează recepția combustibilului pentru autoturismul, utilajele și echipamentele din dotarea Primăriei, inclusiv microbuze școlare, fiind direct răspunzător de întocmirea documentațiilor privind consumul de combustibil, prin întocmirea fișei activității zilnice, inclusiv a situațiilor de lucrări care se efectuează, justificarea acestor consumuri prin bonuri de consum justificative;

Comments are closed.

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close